הוא המלכה של דרום תל אביב / גילוי נאות חקירות

דרום תל אביב, כביש אחד מפריד בין מודרניזציה, קידמה, רכבי יוקרה, עסקים ושואו של הצלחה לבין עולם שלישי, חוסר תקווה, ייאוש והלא נודע. 
שם מצאתי אותו, אחרי מעקב קצר הוא הגיע למקום הזה בדרום תל אביב, לא זה של הקידמה וההצלחה, בצד השני, איפה שאנשים תופסים את ראשם חסרי תקווה ומלאי ייאוש… 
כשפגשתי את אמא שלו יומיים לפני, היא הביעה חשש כבד מה קורה עם בנה בן ה-18, היא עצמה בתהליך גירושין מכוער להפליא, בעלה סגר להם את כל הברזים, היא נלחמת על חייה כדי לכלכל את בנה ואת בתה בת ה-13. 
בתוך כל זה הבן שלה לקח יוזמה, אמר שמצא עבודה בתל אביב, סוג של מסעדה שממנה יראה הרבה מזומנים כל ערב. 
היא חשבה שזה בסדר, הוא מכיר טוב את חיי הלילה של תל אביב, היא סמכה עליו. 
אך מאז שהחל לעבוד משהו בו השתנה מאוד, הוא נהיה ממש חי מת, משהו בעיניו נהיה עצוב. 
עקבנו אחריו כמה לילות, מביתם בפתח תקווה הגענו לדרום תל אביב, 
מידי פעם הוא נפגש לשעה קלה עם מישהו שהיה נראה כבן זוגו ומשם המשיך לעבודה. 
היה לו תיק גב קטן, איתו נכנס לחדר מדרגות באחד מהבניינים הרעועים במקום ויוצא עם שמלה אדומה הדוקה לגופו שמבליטה רק את איבר מינו. 
קבלו אותו, המלכה של דרום תל אביב… 
הוא הסתובב בסמטאות בין עובדים זרים וזונות שעומדות בפינות רחוב, הוא הכיר את כולם ולבש תחפושת של אושר והצלחה. 
היו לו לקוחות, בהחלט היו, כל כמה דקות, מציעים שטרות, סופר אותן, מכניס לחזה ונכנסים לסימטה חשוכה. 
כך עד שעות הבוקר המוקדמות, הוא עוצר מידי פעם לשתות משקה אלכוהולי או מעשן סיגריה מחוזקת, והוא כבר נראה עייף אבל ההצגה נמשכת… 
השעה שש ורבע בבוקר, הוא משוחח עם עוד לקוח, כנראה האחרון, לידם על שפת המדרכה שני ילדים סינים או פיליפינים ממתינים להסעה לבית ספר, עוד שני מטר מהם עובד זר יושב ובכוחותיו האחרונים מזריק לעצמו… 
ואז יכולתי לראות, תוך שהוא נשען עם כתף אחת על הקיר ומשוחח עם הלקוח האחרון, הוא סובב את מבטו הביט בסביבה, הוא נראה כבר עייף ומותש, פתאום את המבט השמח ושמץ של אי שפיות שהיה, החליפו עיניו החומות בעצב תהומי, הוא ויתר והלך. 
סוף המעקב, החיים של חסרי התקווה והלא נודע מה יוליד יום הולכים לישון, החיים של אלה מעבר לכביש, עליהם השמש זורחת, מתחילים יום. 
www.gnaot.com

סגור לתגובות.

Call Now Button דילוג לתוכן