כך לא תוכל לעבוד על גרושתך / גילוי נאות חקירות

אביבה היא אישה בשנות הארבעים המאוחרות לחייה. היא גרושה מהראל מזה כחמש שנים.
שניהם גרים באותה העיר, כל אחד מהם בקצה אחר ויש להם שלושה ילדים משותפים.
עד זמן קצר לאחר הגירושים הכל היה עדיין בסדר, מה זה אומר בסדר? הראל היה משלם את המזונות ילדים בזמן, הוא דאג מידי פעם גם לאביבה הן כספית והן מתעניין בשלומה, כנראה שעזיבתו את הבית גרמה לו להרגיש קצת רע ולכן מצפונית הוא התנהג בסדר.
הראל עובד כנהג מונית ומשתייך לאחת התחנות הכי רווחיות בארץ, כזו שכנהג מונית אתה לא צריך לחפש יותר מידי נסיעות אלא הנסיעות מגיעות אליך ויש כאלה בשפע.
בעודם נשואים חיו הראל ואביבה חיים לא רעים בכלל, המונית הכניסה משכורת יפה מאוד שיכלה להספיק לבני הזוג גם אם אביבה לא הייתה עובדת.
לפני כחמש שנים וקצת החליט הראל שהוא לא רוצה להמשיך בחייו המשותפים עם אשתו שתחייה והחליט לעזוב את הבית.
כעבור זמן קצר כבר החלו השמועות בקרב החברים והמכרים כי להראל כבר יש חברה חדשה, צעירה ממנו בכמעט 15 שנה ושניהם נראים מאושרים ביחד.
אביבה נעצבה מאוד לשמע הדברים, המכה עבורה הייתה כפולה בזמנים קצרים, בתקופה של כמה חודשים החליט הראל לעזוב את הבית וזמן קצר לאחר מכן הבשורה על החברה החדשה הייתה קשה עבורה.
אך אין מה לעשות, החיים ממשיכים אמרה אביבה, הרימה את ראשה והחליטה להמשיך בחייה בדרך החדשה.
ובכן, כמו שכתבתי וציינתי, הראל היה בסדר כמה שנים לאחר גירושיו מאביבה, דאג למזונות בזמן ודאג לאביבה גם כן, אך משהו קרה בשנה ברביעית וקצת לפרידתם.
הראל כבר לא שילם כל כך את המזונות בזמן, החל לטעון בפני אביבה כי הסכומים גבוהים לו והוא לא עומד בהם, בתקופה הזו אין כל כך עבודה ועוד כהנה וכהנה.
כעבור כמה חודשים הפסיקו להיכנס כספי המזונות כמעט במלואם, הראל התחיל לשלם רק עבור ילד אחד מתוך שלושה, החל לטעון בפני אביבה כי היא עושקת אותו והיא בזבזנית ודורשת יותר מידי… לאביבה כבר הגיעו טענותיו של הראל עד מעל הגבה.
היא פנתה אליי וסיפרה את סיפורה וציינה כי היא יודעת שהוא מרוויח יפה מאוד, החשד שהנחה אותה הוא כמובן שהוא מתחיל להעלים הכנסות ועושה פעולות על מנת להסתיר את רכושו וכל זאת כנראה משום שהוא רוצה לבסס את הקשר שלו עם הבחורונת.
בכל מקרה, התחלנו את חקירתנו אודות הראל היקר..
גיבשנו תכנית פעולה חוקריי ואני, תחילה ננסה להתחבר לחברי התחנה קצת, לאחר מכן נרכוש את אמונו כנוסעים קבועים ואולי הוא יספר משהו ובד בבד נבצע עליו חקירה כלכלית על מנת לאתר רכוש שהוא מסתיר.
התחלנו לירות את חיצינו לכיוונים השונים. חוקרת ממשרדנו הגיעה לתחנת המוניות והציעה את שירותיה כמי שמוכרת סנדוויצ'ים וארוחות בוקר וצהריים בתעריפים מצוינים ולפי הזמנה מראש של כל נהג והעדפותיו. מוכרת הסנדוויצ'ים שלנו הצטיידה בנחמדות יתרה ומראה שכל נהג רצה שהיא תחזור גם ביום המחרת.
ההזמנות הראשונות יצאו לדרך, החוקרת שלנו הגיעה למקום כבר מספר פעמים והתחילה קצת לשוחח עם הנהגים בתחנה, איך החיים כנהגי מונית, אם כדאי לעבוד בזה וכדומה. בימים הבאים כבר היא שאלה לגובה המשכורות ואם יש עבודה רצופה ולקוחות בכל ימות השנה.
התשובות שקיבלה החוקרת הן בסגנון של "מה קרה לך… התחנה שלנו היא הכי טובה בארץ…
ו- "אנחנו אם אנחנו לא יודעים לעצור בזמן וללכת הביתה אנחנו יכולים לעבוד 24 שעות כל השנה", "את לא יכולה לעבוד בתחנה שלנו כי יש מספר מוגבל של נהגים ואנחנו לא מביאים עוד עובדים מבחוץ, את יודעת כמה נהגים מתים לעבוד פה?".
פחות או יותר הבנו את העניין, בפעמים הבאות ניסתה החוקרת להתקרב יותר לנהג שהיה חברו של הראל שלנו.
עכשיו הגיע הזמן לתקוף גם מכיוונו של הראל. הזמנתי את שירותיו לנסיעות בנות חצי שעה לפחות. לאט לאט התקרבנו, תחילה ישבתי בספסל האחורי, בנסיעה השלישית כבר ישבתי לצידו ושוחחנו כידידי נפש.
במהלך השיחות שלנו סיפר הראל על גירושיו מאביבה, הוא לא דיבר כל כך יפה עליה ועל חייהם המשותפים ואמר שהוא עזב את הדיכאון בבית לטובת "פרגית שמחה יותר ויפה יותר" כלשונו.
כמובן ששיתפתי פעולה ואמרתי שגם אני בהליכי גירושין ואני מפחד מהמזונות ומלהיות לבד וכו'.
הראל החביב אמר לי "עזוב…. אתה לא יודע איזה חיים טובים אלה…", כעת הוא סיפר לי על הסיפורים שהוא מספר לאביבה שאין לו כסף ושהעבודה חלשה ושהוא רוצה להוריד מתשלומי המזונות.
בינתיים החוקרת חברה לנהג שהוא חברו הטוב של הראל, מיקי.
מיקי היה קצת יותר מתוחכם והוא סרב להיפתח בכל מה שקשור לשכר שמרוויחים הנהגים בתחנה. ראינו כבר איך שמיקי תופס שיחה עם הראל על נושא החוקרת ושהראל יכול כבר לעשות אחד ועוד אחד והחלטנו להרפות בשלב הזה.
כבר יש בידינו את המידע איך הראל מתכוון לתחמן את המערכת, את השכר שלו פחות או יותר אנחנו יודעים ואת זה שיש מספיק עבודה לעבוד 24 שעות במשך 7 ימים בשבוע לכל השנה.
עכשיו זמן החקירה הכלכלית.
בחקירה הכלכלית איתרנו מספר סניפי בנקים נוספים מאלה שידעה עליהם אביבה בהם מנהל הראל חשבונות.
הוא נוהג על מונית מרצדס חדשה אשר לאביבה הוא אמר כי הוא שוכר אותה, בדקנו מצאנו כי המונית רשומה על שם חברתו לחיים.
הוא שוכר בית מפואר במרכז הארץ כאשר לאביבה הוא סיפר שמדובר בבית הוריה של חברתו לחיים. עשינו שיחות בכיסוי לבעלי הדירה ובדקנו ומצאנו כי הוא, הראל עצמו שוכר את הדירה מהם בסכום של 6,000 שקל לחודש.
זהו, תפרנו את עניין הראל מכל הכיוונים. הבאנו את ממצאינו לאביבה אשר הייתה מאוכזבת עמוקות מהתנהגותו של הראל ואמרה כי היא לא מבינה למה הוא מתנהג ככה ושזה כל כך כואב.
עכשיו שוחחה אביבה עם הראל כשידה על העליונה ואני מניח שהיא זכתה בכל דרישותיה המחודשות ממנו.
נציין כי השמות וחלק מהפרטים שונו על מנת לא לחשוף את זהותם של מזמיני החקירה והנחקרים.

סגור לתגובות.

Call Now Button דילוג לתוכן