מרד הנעורים של סבתא / גילוי נאות חקירות

רועי וטלי התלבטו ארוכות מה לעשות עם אמם. ימים וחודשים הם חיכו לראות מה קורה איתה, ניסו להבין, ניסו לפרגן, ניסו להתחבר עם בן זוגה, ניסו וניסו וניסו אך כל העת הם הרגישו כי הם מבזבזים זמן יקר וחייבים לעשות משהו.
אמא דינה באמצע שנות השישים לחייה, גרושה ואם לשניים, הלא הם טלי ורועי.
דינה הייתה נשואה בערך 35 שנה לבעלה הראשון, כולם ידעו שהיא סובלת בנישואיה, גם היא ריחמה על עצמה, שכן, בעלה הראשון היה איש קשה אשר נהג בה ביד קשה, אלימות מילולית לרוב ואם כל זה לא מספיק אז גם אלימות פיזית הייתה שם, הוא ניהל את הכספים בבית ותקציב לביגוד לבילויים למיניהם לא היה שם, לא רק שהוא לא פירגן לה בכלום אלא בנוסף לכל זאת נהג להשפיל אותה ברבים על כך שאינה מטופחת ושאיבדה כל פרופורציה בממדיה וביופייה.
אף אחד לא האמין שדינה תקבל את האומץ יום אחד לעזוב את בעלה ובטח שלא אחרי 35 שנות נישואין. כולם חשבו שהיא כבר ויתרה ובחרה להעביר את חייה לצידו של בעלה.
אבל זה קרה, היא השתחררה מכבלי "אהבתו" של בעלה הראשון, בין היתר הרבה בעזרתם של ילדיה אשר לחצו עליה לעשות זאת.
בקרב הגירושין היא קיבלה את הדירה ועוד פיצוי כספי יפה כדמי שתיקה שלא תפנה לגורמים השונים בגין התנהגותו במהלך נישואיהם. כך זה נגמר.
לאחר גירושיה ידעה דינה עליות ומורדות, ימי עצבות ובדידות וימי אושר עילאי שיכולה לעשות כרצונה, ימי שלווה ורוגע והכי חשוב, היא יכלה לקנות ולעשות מה שבא לה בלי כל פחד שבעלה ימרר לה את החיים על כך.
עברו שלוש שנים מאז הגירושין, דינה כבר התגברה על בעלה הראשון וליבה פינה מקום,
פינה מקום לאלכס.
אלכס הציג עצמו כאיש עסקים מאוד ידוע ומוכר באזור חיפה והקריות, טען כי גילו 70 והמשיך לפלרטט עם דינה הפורחת.
הם הכירו בבית קפה בנתניה, חלק מההתנקות של דינה מהגירושין היה ללכת כמעט מידי יום לבית קפה, כאילו להוכיח לעצמה מידי יום שחייה השתנו והיא יכולה.
בבוקרו של יום קייצי הגיעה דינה לבית הקפה והכירה את אלכס.
הכימיה הייתה כמעט מיידית, דינה לא הייתה רגילה שגברים מחזרים אחריה, היא תמיד שידרה ריחוק ולא חשבה שהיא ראויה לחיזורו של איזשהו גבר.
אלכס השועל הותיק במלאכת החיזורים עשה זאת בהצלחה רבה יש לומר.
השניים התחילו את זוגיותם הטרייה, כשטלי ורועי סיפרו לי את הסיפור הם תיארו זוג צעיר, מלא בשמחת חיים וכמה שאלכס עושה לאמם רק טוב.
כעת הם יוצאים ביחד כבר שנה וחצי, אלכס נוהג לישון הרבה בביתה של דינה ולאחרונה אף העביר את חפציו ועבר להתגורר עמה.
"איפה אלכס נכשל"?, שאלתי.
רועי ענה "אלכס טען מלכתחילה שהוא איש עסקים מאוד מצליח, ניסיתי למצוא עליו מידע כלשהו באינטרנט ולא מצאתי אפילו דבר אחד עליו, ניסיתי למצוא משהו על חייו האישיים שעליהם הוא לא מרחיב אף פעם וגם שם לא מצאתי כלום, שאלתי חברים שהם בעלי עסקים מאזור חיפה ואף אחד לא מכיר אותו, נראה לי מוזר, ותאמין לי שאני אומר בדקתי, בדקתי טוב".
למען האמת כששמעתי היכן רועי בדק ונבר אני חייב לציין שבאמת הוא עשה עבודה טובה.
טלי הוסיפה "הוא מספר שהוא גרוש, הוא לעולם לא מפתח את השיחות בעניין ילדיו וגרושתו, גם אם מישהו הוא בעל עסקים וחברות, הוא מן הסתם ידבר על זה לא? אנשי עסקים אוהבים לדבר על העסקים שלהם ואפילו מתרברבים עליהם, הוא ממש מתחמק!
אנחנו רק יודעים שהוא מתעסק בנדל"ן ובתחום הביטוח, מה הוא עושם שם…? אלוהים יודע.. ומה הדבר שמריח הכי לא טוב? שהוא יכול להגיד לאמא שנגיד שבוע הבא הוא חייב לטוס בענייני עסקים ואף פעם הוא לא אומר מתי הוא חוזר. כך הוא נעלם לו אפילו לחודשיים בלי להתקשר משם, הוא רק אומר לאיזו מדינה הוא טס ושזה הולך להיות מסע מסיבי של פגישות עבודה".
איזה מוזר! חשבתי בקול ביחד עם טלי ורועי, מה יכול להיות שהברנש מעולל..
יכול להיות שהוא באמת איש עסקים ודובר אמת לאמיתה, יכול להיות שהוא רוקד על כמה חתונות בגילו המופלג, או שהוא נוכל בעל אינטרס נסתר בשלב הזה.
"ספרו לי קצת על אמכם" ביקשתי, "תגידו לי מבחינת כספים ורכוש, מה יש לה, חסכונות, בתים, משכורות, הכל".
רועי השיב כי יש את הבית בו היא מתגוררת ואליו עבר אלכס להתגורר לפני זמן קצר יחד איתה, הבית הוא בבעלותה המלאה ואין עליו משכנתא. יש לה חסכונות של כמאתיים אלף שקל אותם היא חסכה בקנאות עת תצא לגמלאות ולא תזדקק לטובתו של אף אחד, ויש את המשכורת שלה מעבודתה כחמש אלף שקל בחודש.
שאלתי אם אלכס יוצא בהצהרות וכוונות לגבי עתידו עם דינה, אם מתכוון לשאת אותה לאישה, אם מתכנן את החיים שלהם ביחד כזוג, אם הוא אומר את הדברים בפרהסיה וכו'.
רועי השיב כי אלכס תמיד אומר שהוא מצא את האישה שלו לחיים, בקרב בני משפחה קרובים, בעת אירועים משפחתיים, תמיד הוא מציין שדינה היא אשתו לכל דבר ועניין, הוא גם מתאמץ למצוא חן בעיניי המשפחה.
טלי הוסיפה: "אהה.. הוא גם אמר שהוא רוצה ממש בקרוב לשפץ את הבית של אמא, איך הוא אמר את זה…שתהיה להם התחלה משלהם..".
סיפרתי לרועי וטלי מה עולה בדעתי על המקרה באותו רגע: "יש מצב שאלכס רוצה לחבור לאמכם משתי סיבות, סיבה אחת יכולה להיות שבבוא העת הוא יבוא ויבקש מאמכם הלוואה גדולה בגלל איזה נפילה של העסקים שלו, או בצורה של הלוואה ישירות ממנה או שתחתום לו על ערבות בבנק שכנראה הוא לא יחזיר לעולם את הכסף, אפשרות שנייה היא שהוא עושה הכל על מנת להראות שהוא ואמכם מנהלים חיים משותפים כבני זוג, מנהלים כלכלת בית משותפת ואף מתכוונים להמשיך ולחיות יחד כזוג נשוי או להגיע למצב של "ידועים בציבור" ובכך לחלוק עימה את רכושה. זה בא לידי ביטוי בהצהרת הכוונות שלו, בהגדרת מערכת היחסים שלהם בפרהסיה, ברצון שלו לשפץ את הבית מכספו וכו'.
יש כמובן חוקים מאוד ברורים בכל התהליך אך למעשה נראה שהוא מכין היטב את הקרקע".
"אז מה עושים עכשיו?" שאלה טלי, "אנחנו מפחדים לעשות משהו שירחיק את אמא מאתנו, אם נגיד לה שמצאנו משהו עליו היא לא תמהר להאמין לנו, ניסינו לומר לה מספר פעמים שמשהו מוזר באיש הזה אך היא מתנהגת ממש כנערה מורדת, כאילו היא נהנית מהסכנה בנוסף לכל ההתאהבות שלה באלכס".
הצעתי לאחים המודאגים להתחיל בחקירה כלכלית על אלכס השועל הותיק, נבדוק אם הוא באמת איש עסקים, אם יש לו חברות וקשרים עסקיים כאלה ואחרים, מה מצבו המשפחתי וכמה פעמים הוא באמת טס לחו"ל בשנים האחרונות…אם בכלל.
יאללה מתחילים… כבר מהשיחה שלי עם טלי ורועי לא היה לי ספק שהאיש הוא נוכל, רק לא ידעתי במה בדיוק וכמה רחוק הוא הלך…
התחלנו את החקירה הכלכלית, בדקנו חברות, שותפויות, אם יש עסק עצמאי, משהו…אבל ריק, אין כלום. בדקנו אודות ילדיו, אולי דרכם הוא מנהל את עסקיו, אבל גורנישט, אין כלום!
התחלנו לחקור באם האיש עובד כשכיר איפשהו בכלל או שהוא פנסיונר ומצאנו שהאיש הוא גמלאי של חברה חיפאית. כששוחחנו עם החברה בשיחה בכיסוי נמסר כי אכן אלכס עבד אצלם כשכיר עד שיצא לגמלאות. "עד שיצא לגמלאות זה אומר שלוש שנים לא?" שאלנו. "איזה שלוש שנים.." השיבה הפקידה, "אלכס פנסיונר כבר איזה שמונה שנים.."
בדקנו אודות גילו של אלכס ומצאנו שאכן הוא בן 77 ולא בן 70 כפי שאמר לדינה שלנו.
אז הוא לא איש עסקים והוא לא כזה צעיר כפי שטען… מעניין מה עוד נמצא..
בדקנו אודות מצבו המשפחתי של אלכס, מצאנו שהוא באמת גרוש וגרושתו מתגוררת בעכו.
עכשיו עמדה השאלה אם לחקור עוד קצת את עניין הגרושה או להמשיך הלאה ונסתפק בזה שהם גרושים…
כבר ציינתי בעבר שאנחנו משרד חקירות קפדני שלא מעגל פינות…? אז אציין זאת שוב.
כמובן שהמשכנו לבדוק אודות הגרושה, לפחות רק לבדוק שהם אכן גרושים ולראות מה הקשר שלהם כיום.
שוחחנו עם גרושתו הנחמדה של אלכס, בשיחה היא מסרה כי אלכס נוהג לא נוהג להגיע הביתה מידי יום אך אכן, זוהי כתובת מגוריו.
היינו הלם, באיזו פשטות היא אמרה את הדברים האלה, ללא כל חשד, לא הסתדר לנו כל כך. החלטנו לשוחח עם שכנים בבניין ולשאול על בני הזוג.
השכנה השלישית איתה שוחחנו מסרה כי אלכס ובת זוגו התגרשו לפני מספר שנים אך לאחר גירושיהם חזרו לחיות ביחד. כששאלנו אם הם נשואים היום או אם הם בני זוג לכל דבר ועניין, השיבה השכנה המבוגרת בכעס "נו! ומה אתה חושב..? אלה אנשים בני שמונים כמעט! אתה חושב שהם משחקים במשחקים בגיל הזה?! הוא יש לו אפילו אח חולה בתל אביב והמסכן הזה נוסע לטפל בו ולהיות איתו ימים ולילות. עד שהוא מגיע לישון בבית הוא יוצאת לו הנשמה!".
"לא גברתי…" השבתי…"אני בטוח שלשחק במשחקים הם כבר לא יכולים, אך משום מה נראה לי שאלכס הוא גבר חזק.." הגברת טרקה לי את הטלפון.
לאחר כל איסוף החומרים, סיכמנו את כל הנתונים בדוח מסודר ופגשתי את רועי וטלי החביבים. גם הם ידעו שאלכס לא דובר לגמרי אמת אבל הם כל כך הופתעו לגלות כמה הוא משקר.
הם נלחצו מאוד מממצאי החקירה, הם אמרו שהם לא יודעים איך ואם להראות לאמם את הדוח. הם פחדו שהיא תדחה את העניין מכל וכל ותאמר להם לא להתערב.
ייעצתי להם לומר לאמם שתשאל את אלכס מספר שאלות אודות גרושתו, מה השמות של החברות שלו, למה הוא אף פעם לא מזמין אותה למשרדיו ועוד. פשוט להגיד שאנשים מתחילים לדבר עליו ושאתם יודעים כבר מספר דברים עליו, אם הוא דובר אמת אתם מבטיחים לעזוב את הנושא לגמרי.
כעבור שבוע התקשרה אליי טלי ואמרה כי אמא שיתפה פעולה עם עניין השאלות, הוא השיב לה על כולן, כמובן שהוא המציא שמות של חברות ששייכות לו, לשאלת הביקורים במשרדיו הוא התחמק ואמר כי הוא יזמין אותה אחרי כל הבלאגן ששורר אצלו עכשיו כדי שתראה רק את הצד היפה של המשרד. טלי אמרה כי לאחר שאמא שלה ראתה את כל הגמגומים וההתחמקויות של אלכס לשאלותיה, היא הגדילה ושאלה אותו מה מספרי הטלפון במשרדי החברה על מנת שלא תצטרך להתקשר לסלולרי היקר.
מהשאלה השטותית הזו אלכס לא ידע כיצד להתחמק באותו הרגע, הוא החל לגמגם ולבסוף אמר לדינה כי לא כל מה שסיפר לה היה אמת. טלי סיפרה כי בשלב הזה אמא שלה נשמה עמוק ורק הכינה את תנופת היד על מנת לסטור לו בפניו…אך לפתע אלכס אמר כי כל התנהגותו המוזרה היא מעצם היותו קשור למנגנוני הביטחון ושיש לו שם תפקיד מסווג וסודי.
לכן הוא נאלץ להמציא לעצמו סיפור כיסוי כזה וזו האמת לאמיתה…
אמרתי לטלי שאין בעיה, אם זו הדרך שלו גם את זה נוכיח, בשלב הזה הבחור כבר העלה לי את הסעיף. ביקשתי את אישורם של האחים לבצע מעקבים אחר אלכס ובד בבד נבדוק אם הוא באמת קשור למנגנוני הביטחון אליהם הוא טוען שהוא משתייך.
התחלנו לעקוב אחריו, ביום שיגרתי שלו הוא אמור לנסוע לעבודה, לדברי טלי אין לאלכס רכב, הוא טוען שהוא מתנהל אך ורק במוניות ספיישל והוא מתפאר שזה עולה לו הון ותמיד נוקב בסכומים מטורפים שזה עולה לו בחודש.
אלכס יצא מביתה של דינה בבוקרו של יום שני, עצר באמת מונית ברחוב, כעבור נסיעה של שני רחובות בלבד נעצרה המונית, אלכס ירד ממנה ונעמד בתחנת אוטובוס. משם אלכס עלה לאוטובוס שמוביל לתל אביב, הוא הגיע לאזור דיזנגוף, שם הוא ירד והתחיל לטייל לו בנחת ברחבי העיר. כשסיים במרכז העיר עבר לטייל באזור שפת הים, ישב שם מספר שעות וכשהגיעה השעה שלוש לערך הוא לקח אוטובוס חזרה לנתניה, ירד מספר רחובות מביתה של דינה ומשם לקח מונית "ספיישל" עד לביתה של דינה.
מתוחכם לא..?
במעקב נוסף שביצענו אחריו ביום חמישי, יום בו תמיד הוא חוזר מאוחר מאוד בלילה, עקבנו אחריו משעת בוקר מוקדמת לוקח רכבת לכיוון עכו, שם הגיע לבית גרושתו ובילה שם את כל היום.
יש צורך לכתוב מה העלתה הבדיקה באם הוא יצא מהארץ או באם הוא משתייך באמת למנגנוני הביטחון…?
בשלב הזה, עם כל הצער שבדבר, הראו טלי ורועי את כל ממצאי החקירה וסרטי המעקב לאמא דינה. דינה הגיבה במבט מאוכזב ולפתע אמרה "לא, אני לא אהיה שוב פעם קורבן ומסכנה.." באותו הרגע היא התקשרה לגרושתו של אלכס והרגישה צורך עז לשתף אותה בדברים על דיוקם ואף פרסמה את סיפורה במספר פורומים על מנת להזהיר מפניהם של אלכס ושכמותו.
נציין כי השמות וחלק מהפרטים שונו על מנת לא לחשוף את זהותם של מזמיני החקירה והנחקרים.

סגור לתגובות.

Call Now Button דילוג לתוכן