רוצה להשקיע? תבדוק! / גילוי נאות חקירות

 עבדתם קשה, אספתם שקל לשקל, הינה בא הרגע הכייפי, להשקיע במשהו טוב.
אתם ניזונים משמועות, מקשיבים למייעצים למיניהם, עושים את הבדיקות שלכם ואז באה ההחלטה – פה אני משקיע!
כך היה עם מנשה האיש היקר, לא רק שהוא בדק, המליצו לו לשים את כספו באותו עסק לממכר טונרים ומדפסות וגם נותן שירותי תיקונים.
מנשה לא בא מהרקע הזה אך הוא סמך על קארמות טובות ואנשים טובים. המליצו לו להיכנס כשותף בעסק הזה שפועל כבר שנים, רק בוא שים את כספך, 300 אלף שקלים והינה אתה שותף. לכאורה לא השקעה רבה מידי וזה עסק חי ועובד ויש ניירות ויש מחזורים ומקבלים 50% ממניות החברה.
מזלו הטוב של מנשה הוא שמישהו שאהב אותו המליץ לו לבצע בדיקה קטנה על בעל החברה הנוכחי, סתם שתהיה עסקה בלב שלם. אז ניגשנו למלאכת החקירה.
בעסקאות מהסוג הזה אנו בודקים את החברה, את בעל המניות בחברה, את מוניטין החברה, מה אומרים ספקי החברה ומה חושבים לקוחותיה הקבועים. הכל כמובן מתבצע בחקירות סמויות ובעל החברה לא ירגיש לעולם שמשהו מתרחש.
אז מה מצאנו? נתחיל מהסוף להתחלה, הלקוחות הקבועים, היהלום של החברה, כבר נמצאים בחוזי שירות עם חברות אחרות, מה שטען בעל החברה הנוכחי כי הלקוחות הקבועים משלמים כל חודשיים עד שלושה, לא היה נכון לגבי החצי שנה האחרונה, בזמן שבעל החברה חיפש את השותף המשקיע, חלק ניכר מהלקוחות הקבועים שלו כבר עברו לחוזי שירות עם חברות אחרות.
חלק מהספקים העידו כי בעל החברה בצרות צרורות ואף הסתבך עם הלוואות בשוק האפור שאינו מצליח להחזיר, כשבדקנו עוד קצת לעומק את העניין מצאנו כי אותם מלווים נכנסו כשותפים בלתי רשומים בחברה, משמע שמנשה היקר שלנו יהיה בערבוביה של מספר שותפים באותה חברה קטנה.
כיום מנשה נכנס לשותפות בעסקה הרבה יותר בטוחה בעסק בתחום המזון, הוא ואנחנו ישנים בשקט בלילה כעת.

 

סגור לתגובות.

Call Now Button דילוג לתוכן